SumBody Me..

Foto saya
Atas Bumi + Bawah Langit, Tengah2 Kerajaan Langit + Bumi, Malaysia
Memandangkan emo + sentimental 2 memang sifat lahiriah aku..So, sini adalah tempat untuk aku luah perasaan + lepas geram + emo x tentu hala + buat hal ikut suka hati aku.. Aku tau aku jiwang..tapi, peduli hapa.?! Sila buat2 xtau bila ada entry ala2 kelas terapi + kaunseling okek? ~ You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one!

Lapor Diri sini

Saksi Kejadian

Selasa, 22 Februari 2011

Dugaan itu mengajar kita...

(Untuk sorang sahabat dunia akhirat - semoga dianugerahkan hati dan mindanya dengan ketenangan dari-MU Ya ALLAH..Amiinn)

****,
I'm not good in talking. Aku insan biasa yang banyak khilaf..banyak dosa jugak. B'coz of that, I'm not a good advisor as well..so i won't give you an advise..ni cuma apa yang aku rasa - yang maybe bole kurangkan rasa beban masalah that u've 2 face rite now..(untuk renungan dan ingatan pada diri aku jugak)

****,
Aku tau apa yang kau rasa..walaupun i'm not fully understand dengan situasi sebenarnya yang sedang kau alami sekarang ni..but, believe me..aku pernah hadapi situasi macam 2..Hati kita memang rapuh. Rasa nak menanges hari2 2 memang ada - dan memang itu pon apa yang aku  buat dulu > for quite some times..(bezanya ialah i dind't show it 2 anybody - not even you. But yet, kau tau jugak kan bila masa aku marah, masa aku sedih or masa aku ada problem..thanks for that) Sampai la satu masa, bila aku dah tak larat nak menanges lagi..and masalah pon still tak setel2 jugak..so, i think dat, i need 2 move on with my life - MUST!

****,
Crying is not a best way out for me..so are you..  Takpe kalau nak menanges..semoga hilang semua rasa sedih + kecewa and susah hati 2..tp, jangan jadikan menanges 2 satu2nya manifestasi kekecewaan kita. There's other best way out for us.. Prcayalah.. ALLAH takkan biarkan hamba-NYA terus keliru dan sesat dengan hal2 keduniaan selagi hamba-NYA tu mampu mengawal semua emosi yang mudah dipengaruhi dengan bisikan syaitan..

Tapi, jangan pulak kita lupa...ALLAH hanya akan membantu hamba-NYA yang mahu menolong dirinya sendiri..so, please..don't ruin yourself just b'coz of dugaan sementara yang singgah dalam hidup 2..It won't last forever. Sentiasa ada penyelesaian untuk semua masalah (and there's owez have a very 1st time for everything) Just believe in yourself that it'll be fine very soon.

****,
Melarikan diri dari masalah pon bukan lah penyelesaiannya. Just face it..can you? Walaupun rasa macam tak berdaya..don't give up. Jangan putus harapan. Berusahalah semampu boleh..then, after all that..barulah kita boleh serahkan semuanya pada ALLAH untuk menentukan segala2nya.

****,
Be strong..

Moving on..okeh? Dun wori i'll owez be by ur side.. Sori kalau kata2 aku sebelum ni tak membantu lansung untuk legakan hati ****. Like I said, its not an advise..ia hanyalah apa yang aku rasa..semata-mata. If you have a word or two to say..you know where you can find me.. AKu tau aku tak dapat nak tolong selesaikan masalah ni..but I'm ready 2 be ur listener - for anything.

****,
Sesungguhnya dugaan dan cabaran yang menimpa itu adalah satu pengajaran hidup yang sangat berguna..supaya dapat kita mengenal diri kita dengan lebih baik. Terdapat hikmah bagi setiap satunya - semua peristiwa dalam hidup kita sama ada suka ataupun duka.

Sooner or later, u'll realise apakah hikmah 2..maybe  there's something better awaits for you.. You never know it..untill that time is come..Jangan menaruh harapan terlalu tinggi pada sesuatu hinggakan ia akan buat kita rasa tak berdaya untuk bangun semula apabila kita terjatuh.. Hidup yang dikurnia dan diamanahkan pada kita ni bukanlah gunanya hanya untuk satu tujuan semata-mata. Masih banyak perkara baik yang menanti kita untuk dilaksanakan. So, don't waste your precious life - just like that. It's not worth it. Jangan sekali-kali jadikan masalah dan dugaan yang datang 2 sebagai alasan untuk kita hancurkan hidup kita @ musnahkan masa depan kita..Berfikirlah dengan bijak > berfikir secara matang dan rasional.


****,
Prepare your life with many good things to come..Amiiinn..

Pic credit 2: nicoleacy
InsyaALLAH - Maher Zain

Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can`t see which way to go
Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insya Allah 2x
Insya Allah you`ll find your way

Everytime you can make one more mistake
You feel you can`t repent
And that its way too late
Your`re so confused,wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame

Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah 2x
Insya Allah you`ll find your way
Insya Allah 2x
Insya Allah you`ll find your way

Turn to Allah
He`s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don`t let me go astray
You`re the only one that showed me the way,
Showed me the way 2x
Insya Allah 2x
Insya Allah we`ll find the way


p/s : ****...jangan bersedih..jadilah hamba-NYA yang paling bahagia. Senyumlah dalam kesabaran. ALLAH suka hamba-NYA yang bersabar.

Quote of The day :
> Sometimes God doesn't tell us His plan because we wouldn't believe it anyway. - Carlton Pearson

> We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. - John Henry Newman 

3 ulasan:

  1. Yup..thanx for the cool an nice entry dear..

    BalasPadam
  2. ada malay version insyaallah..very nice

    BalasPadam
  3. He.tq.still on trying 2 keep up da gud work..he..
    Yeap..tau. dh link-kn lirik InsyaALLAH malay version pnya dr blog ayu 2 kt en3 neh..hee..smlm baru dgr yang maher zain nyanyi dlm tv tp lom ada lg lagu yg malay pnya 2..mana mau cari?mau kasi sama sorang bdk maa..

    BalasPadam

Sila kekalkan ciri2 ketimuran yakni komen dengan penuh nilai2 kesopanan dan kesusilaan, okek..?