Pagi semalam kawan aku, A binti J (bukan nama sebenar) mengadu pasal problem cimb-clicks dia..bukan masalah dari cimb-clicks 2..tapi masalah yang berpunca dari masalah ingatan dia sendiri. Dia lupa user-ID and password cimb-clicks dia..huks?ish..kronik sungguh minah ni..
Aku pon dah alang2 pc rosak, rajin la berjalan2 ke tempat dia and cuba main teka2 user-ID and password cimb-cliks dia..sampai la bila dah berkali2 teka tak jugak berhasil nak masuk akaun cimb-clicks 2, A binti J pon decide untuk call talian hotline CIMB untuk bertanyakan pasal masalah lupa ingatan dia tentang user-ID beserta password dia 2..
Makanya...disinilah bermula satu cerita misteri..heh3...jeng3..
A pon mula mendail nombor talian hotline CIMB <1-300-880-900>. Satu-persatu ditekannya nombor talian 2..
1
3
0
0
8
8
0
9
0
0
tetiba...
(hak3..ceh mengada btol la..ok, straight 2 da point..)
Tengah2 A dok khusyuk mendengar pilihan yang telefonis CIMB 2 dok infom dia sambil tanya2 aku nak pilih yang mana satu untuk bercakap mengenai masalah dia 2..4,5saat lepas 2 dia letak gagang..
"Cuba ko kol pulak.." kata A. Em, ok. Aku pon dail semula nombor talian hotline tadi..
Dah siap pilih2 apa yang patut untuk berhubung dengan pegawai yang berkenaan, maka bermula la sesi soal jawab antara aku dengan sorang cik CIMB ni..
Dah siap pilih2 apa yang patut untuk berhubung dengan pegawai yang berkenaan, maka bermula la sesi soal jawab antara aku dengan sorang cik CIMB ni..
"Hello..talian Hotline CIMB, boleh saya bantu?" (macam besa la ayat lazim orang2 call centre neh )
"Saya Sha...eh, saya A..saya ada pertanyaan sikit berkenaan CIMB-clicks ni..saya lupa password and ID akaun saya 2..nak kena reset semula ke?" Dengan konfidennya aku menyamar jadik A binti J..haha.
Aku amek kad bank A*** then baca no.kad dia..
"8*****-**-****." Aku ulang baca nombor2 yang A dah siap tulis kat atas kertas.
"Nama ibu?" erk..
"Nama ibu..." aku ulang cakap cik CIMB 2 supaya A dengar.
"T***** binti U****" Aku ulang nama yang A dah sebut tadi..fuhh..
"No.akaun CIMB?" cik CIMB 2 mintak ;agi detail akaun aku (eh...akaun kawan aku, A sebenarnya..hehehe)
"No.akaun...em.." Aku tunggu respon A.
"Cik..ni akaun sapa sebenarnya ye?" Cik CIMB tanya aku. Eh..alamak..erm..
"Err..em, sebenanrnya saya call on behalf kawan saya ni.." Gulp..(telan air liur). Adoyai..kantoi plak dah..naseb baik bukan face 2 face ngan cik 2..kalo tak, malu la aku..huks (T,T).
"Owh..macam ni cik, saya kena cakap directly dengan tuan punya akaun yang sebenar 2 sendiri..saya tak boleh nak dedahkan maklumat ni pada 3rd party.." Hu...aku tau 2..benda2 ni semua kan P&C.
Hu..baeklah.. "Erm..ok.." Gagang aku pass kat A.
Fuhh..skill menipu aku dah merosot la..dah turun rating hampir ke paras 0..2 la menipu lagik..! Kantoi sudah..hesh..tapi..aku just tolong call-kan ja bagi pihak kawan aku..xda niat lain okek..terutamanya niat jahat..lansung tak terlintas.. SUMPAH..!!
Pada cik CIMB 2..harap jangan salah paham ye..saya ni baik orangnya..hehe..
p/s : Gudluck utk cik Ayu yang ada test arini...best of luck 4 u bebeh.
"Saya Sha...eh, saya A..saya ada pertanyaan sikit berkenaan CIMB-clicks ni..saya lupa password and ID akaun saya 2..nak kena reset semula ke?" Dengan konfidennya aku menyamar jadik A binti J..haha.
"Ok..nama penuh cik?"
"A***** binti J****" Wah...konfiden ja sebut nama kawan aku si A 2..macam dah lama ja jadik nama aku..kekeke..
"No.bankcard? "
Aku amek kad bank A*** then baca no.kad dia..
"No. Ic?"
"8*****-**-****." Aku ulang baca nombor2 yang A dah siap tulis kat atas kertas.
"Nama ibu?" erk..
"Nama ibu..." aku ulang cakap cik CIMB 2 supaya A dengar.
"T***** binti U****" Aku ulang nama yang A dah sebut tadi..fuhh..
"No.akaun CIMB?" cik CIMB 2 mintak ;agi detail akaun aku (eh...akaun kawan aku, A sebenarnya..hehehe)
"No.akaun...em.." Aku tunggu respon A.
"Cik..ni akaun sapa sebenarnya ye?" Cik CIMB tanya aku. Eh..alamak..erm..
"Err..em, sebenanrnya saya call on behalf kawan saya ni.." Gulp..(telan air liur). Adoyai..kantoi plak dah..naseb baik bukan face 2 face ngan cik 2..kalo tak, malu la aku..huks (T,T).
"Owh..macam ni cik, saya kena cakap directly dengan tuan punya akaun yang sebenar 2 sendiri..saya tak boleh nak dedahkan maklumat ni pada 3rd party.." Hu...aku tau 2..benda2 ni semua kan P&C.
Hu..baeklah.. "Erm..ok.." Gagang aku pass kat A.
Fuhh..skill menipu aku dah merosot la..dah turun rating hampir ke paras 0..2 la menipu lagik..! Kantoi sudah..hesh..tapi..aku just tolong call-kan ja bagi pihak kawan aku..xda niat lain okek..terutamanya niat jahat..lansung tak terlintas.. SUMPAH..!!
Pada cik CIMB 2..harap jangan salah paham ye..saya ni baik orangnya..hehe..
p/s : Gudluck utk cik Ayu yang ada test arini...best of luck 4 u bebeh.
Quote of The Day :
Buat baek berpada-pada..menyamar jadik orang len, jangan sekali..
thanx sayang..
BalasPadambut no lucky for mr lor..
have to re test next month
hopefully next time lulus tanpa perlu wat test...errr camna tue..hee
nyway,thanx dear!
most welocome bebeh..
BalasPadamorg baik ati mmg selalu kantoi..hahhaa..
BalasPadamokies..wahh..so, akak admit la yg kit ni baik orangnya...yes2.!!
BalasPadam