SumBody Me..

Foto saya
Atas Bumi + Bawah Langit, Tengah2 Kerajaan Langit + Bumi, Malaysia
Memandangkan emo + sentimental 2 memang sifat lahiriah aku..So, sini adalah tempat untuk aku luah perasaan + lepas geram + emo x tentu hala + buat hal ikut suka hati aku.. Aku tau aku jiwang..tapi, peduli hapa.?! Sila buat2 xtau bila ada entry ala2 kelas terapi + kaunseling okek? ~ You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one!

Lapor Diri sini

Saksi Kejadian

Jumaat, 5 April 2013

Rindu Bakal Bertamu di Abu Dhabi

Jangan salah faham.
Memang aku TAK salah taip tajuk entry tu.
Hep..hep..sapa yang cakap aku nak taip tajuk entry macam tajuk drama slot Akasia yang tayang petang-petang Isnin-Khamis, 6.00 petang kat TV3 yang baru tamat tu? Bukan..bukan.. 
Semalam pegi pick up abang aku kat Puduraya.
Memandangkan aku memang failed dengan  jalan-jalan kat KL ni, maka kena la bawak pemandu arah kan.
Tak lain, tak bukan, memang Tuan Tanah la mangsa yang paling sesuai untuk dijadikan pemandu arah bertauliah tu...hahahaha. Setel satu masalah. 
Lagi pulak semalam aku tak sihat. Tooth ache + fever.
Cycling punya angkara. Dah sakit-sakit kena paksa pi cyling keliling tasik, kena hujan plak tuh..memang memanggil-manggil demam datang menyerang la..ibarat katak memanggil hujan.. ~ ha, kan dah over explain habis semua details.
Dah pick up abang, update-update sikit perkembangan hidup masing-masing, dah kena lecture ilmu kehidupan + cinta + kahwin + kerja sikit. Hah, pulak kan. Adeh..hampir bernanah telinga. Tak kurang jugak sakit gigi den kono ceramah malam-malam..huks.
Actually, abang aku tu nak gi interview kerja. Dia ajak aku sama-sama pegi interview tu..sebab katanya, wife dia (which is kakak aku) bising-bising + risau sebab aku belum dapat permanent job. Mak aku pun join da group la ~ group bising2 + risau.
Dia tanyakan aku apa yang aku nak dalam hidup ni? Dah beberapa peluang kerja dia suruhh aku grab, tapi aku tak ambil. Yang kali ni pun, puas dia pujuk suruh aku try. Tapi, hati berbelah-bagi la. Memang peluang kali ni lebih besar dan lebih menarik, tapi kalau dapat, kena kerja kat Abu Dhabi..dah nanti jadi 'Rindu Bertamu di Abu Dhabi' hah, camano pulak tuh?
Kalau aku dapat keja tu karang, bagi ke mak aku? Dulu kemain lagi mak ayah aku dok ingatkan aku dengan isu-isu keldai dadah semua tuh..hahaha. ~ betul la kata abang aku. Aku ni banyak cekadak. Banyak no alasannya. Kalau nak, cakap nak, kalau taknak cakap taknak. Kan setel?
Tapi macam abang aku cakap, tak salah pun mencuba..kalau takda rezeki, tak dapat keja tu, simpan pengalaman interview tu untuk masa depan. Kalau dapat, Alhamdullillah. Rezeki ALLAH. 
Renung-renungkan la Keet ooii..dan selamat beramal..pheww..  
Sometimes, by holding on too tight, you end up losing what you were trying so hard to save. ~ Gerald Anderson
p/s : Tahniah kat abang ipar aku sebab dah berjaya dapat job yang dia pegi interview tu..
 

1 ulasan:

Sila kekalkan ciri2 ketimuran yakni komen dengan penuh nilai2 kesopanan dan kesusilaan, okek..?