SumBody Me..

Foto saya
Atas Bumi + Bawah Langit, Tengah2 Kerajaan Langit + Bumi, Malaysia
Memandangkan emo + sentimental 2 memang sifat lahiriah aku..So, sini adalah tempat untuk aku luah perasaan + lepas geram + emo x tentu hala + buat hal ikut suka hati aku.. Aku tau aku jiwang..tapi, peduli hapa.?! Sila buat2 xtau bila ada entry ala2 kelas terapi + kaunseling okek? ~ You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one!

Lapor Diri sini

Saksi Kejadian

Khamis, 25 November 2010

Criminal Mind - Best TV series ever..!!

" Criminal Minds is an American police procedural drama that premiered September 22, 2005 on CBS. The series follows a team of profilers from the FBI's Behavioral Analysis Unit (BAU) at Quantico, Virginia. Criminal Minds differs from many procedural dramas by focusing on the criminal rather than the crime itself.." - (klik)
Kali ni aku cita pasal my febret tv series plak la..bole?? Sekali-sekala buat TV series review pon best jugak kan?kan? Hm, kalau tak boleh pon, aku insist nak cita jugak..hahaha...

Ada satu TV series yang ditayangkan di 8TV nih yang aku suka sangat tengok..Cita Criminal mind..korang pernah tengok tak? aku sure ramai yang suka tengok TV series nih..Criminal mind ni cita tentang siasatan jenayah perilaku oleh satu team unit yang dinamakan sebagai BAU. Apa BAU tu eh/ Bukan bau-bauan wangi atau busuk tu. BAU ni stand for Behavioral Analysis Unite. Dorang ni kira penganalisis perilaku group elit la dalam kes-kes jenayah berbahaya yang berkait dengan sikap, sifat dan perilaku yang dipengaruhi oleh minda yang tak rasional.

Dari nama unit ni pun kita dah boleh assume yang penjenayah-penjenayah perilaku ni dipengaruhi oleh minda, sifat atau sikap diorang yang cenderung kepada perlakuan jenayah and sangat-sangat negatif. In fact, diorang punya minda jenayah ni sangat berbahaya kepada orang lain.


Creator: Jeff DavisTV series ni dibintangi oleh :

Kirsten Vangsness [ Penelope Garcia (121 episodes, 2005-2010) ]Shemar Moore [ Derek Morgan (122 episodes, 2005-2010) ]Thomas Gibson [ Aaron 'Hotch' Hotchner (122 episodes, 2005-2010) ]A.J Cook [ Jennifer 'JJ' Jareau (114 episodes, 2005-2010) ]Paget Brewster [ Emily Prentiss (92 episodes, 2006-2010) ]Matthew Gray GublerDr. Spencer Reid (122 episodes, 2005-2010) ]Joe Mantegna [ David Rossi (72 episodes, 2007-2010) ] - tiada dalam gambar.** Aku suka dengan watak Spencer Reid sebab dia tersangatlah bijak.
Credit to : Criminal Mind via IMDb (Internet Movie Database)


Antara beberapa perkara yang lagi mebuatkan Criminal Mind ni menarik bagi aku ialah, hampir setiap episod siri tv ini (bagi tiap-tiap musim) akan dimulakan dan diakhiri dengan quotation oleh orang-orang ternama dan juga anonymous yang sangat mendalam maksudnya kalau kita hayati betol-betol. Yang berminat nak baca semua quotation tu bole klik pada link di bawah ok.
Season 1
Season 2
Season 3
Season 4
Season 5
Season 6
All Character Quotes
[ The quotes used on the show might not be the "entire" actual quote written and may be edited for the shows purposes ] - credit to : Criminal Mind's quotation (by season)


Overall bagi aku citer ni tersangatlah physcho giler..kalo tak caya korang kena la tengok sendiri..ok? Pada pandangan aku citer ni untuk masa sekarang dah capai tahap 5 bintang la..no doubt lagi la..tapi bagi yang lemah semangat or yang tak suka tengok benda-benda yang mengerikan, kalau nak tengok tu, aku suggest korang stand by sepsiap bantal peluk ok? tak pun make sure ada peneman sebelum korang akan terpekik terlolong sensorang tengok citer tuh..hehehe..

Rating : 5 bintang (*****)
So, jangan lupa tengok citer ni ok. Hari Isnin, pukul 1030pm (durasi : 1 jam), di 8TV.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila kekalkan ciri2 ketimuran yakni komen dengan penuh nilai2 kesopanan dan kesusilaan, okek..?