SumBody Me..

Foto saya
Atas Bumi + Bawah Langit, Tengah2 Kerajaan Langit + Bumi, Malaysia
Memandangkan emo + sentimental 2 memang sifat lahiriah aku..So, sini adalah tempat untuk aku luah perasaan + lepas geram + emo x tentu hala + buat hal ikut suka hati aku.. Aku tau aku jiwang..tapi, peduli hapa.?! Sila buat2 xtau bila ada entry ala2 kelas terapi + kaunseling okek? ~ You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one!

Lapor Diri sini

Saksi Kejadian

Rabu, 2 Februari 2011

Aku terharu..huks

Ok. Aku tau.

Pagi tadi aku dah post 1 en3. Tapi aku nak jugak post lagi 1 skang..heheh. Blog aku, aku suka lah. Aku tulis en3 ni khas untuk menyatakan yang aku sangat terharu dengan sahabat aku, Mama J. Setelah bebarapa purnama dia dok meng-hapdet blog dia, baru hari ni aku sempat nak tengok + baca2 + komen sikit2 semua en3 2..and aku merasa terharu..mungkin aku agak sangat lambat untuk cakap semua ni..tapi aku still jugak nak gitau korang2 betapa terharunya aku dengan sahabat aku neh..

Sebabnya ialah..aku terbaca en3 dia yang ni (sila klik) dan ini (sila klik lagi), dan (klik jelah lagi) dan ini lagi (dan klik lagi). Hee..banyak betol cerita aku masok dalam blog minah neh.

Setelah hampir 2 tahun aku dah grad, baru sekarang aku baca en3 ni..tu pun setelah aku nampak muka aku yang tah hapa2 yang Mama J taruk kat blog dia 2 (muka aku kepoh gila..haish). Apa pon, thanks bebanyak bebeh 4 supporting me..sori 4 being late 2 know this. Tetap tacing walaupun terlewat tau..huks.
Ni la rupa aku on my graduation day. Muka nak cool. Tapi, hati terbakar siapa yang tau? (peribahasa Karam Singh Walia nih).
Terus ja aku terkenang2 kejadian malam sebelum majlis konvokesyen dulu2..masa pilih kasut konvo ngan mak aku kt KL Sentral selepas aku jemput dia kat Perhentian bas Puduraya. Time 2 adalah agak2 dalam pukul 8 malam..aku pilih kasut sambil buat drama airmata..boleh? Meleleh2 ja airmata turun. Mak aku pon tak tau nak cakap apa dah time 2..dia tau kalau dia cakap apa2 pon aku nak meradang ja kejanya. Sangat stress time 2. Geram jugak dengan bos kat tempat keja time 2..Owh..memang sangat tensen. Padahalnya i should be happy kot sebab aku konvo jugak akhirnya..kan?tapi perasaan time 2 dah bercampur-baur..penat + tensen + sedih + tensen lagi + nak nanges + geram + serabot + *&^%$*!

Sekali masa tengah pilih2 kasut tu baru aku teringat pasal Smart Card yang akan digunakan masa konvo. Rasa2 macam aku tertinggal dalam bilik. Gelabah. Cek2 beg. Sah! Memang takda..TERTINGGAL. huks..menangis lagi.

Macam mana ni? Aku dah gelabah. Mak aku tanya napa..aku nak bagitau..tapi airmata keluar laju ja sampai tak terkeluar lansung suara aku..huhuhuhu..mesti mak aku panik jugak kan time 2..sori (kalau teringat sekarang ni pun still rasa nak nanges sebab aku rasa cam I treat ny mum badly time 2..sori lagi). Aku betol2 tak dapat nak kontrol emosi time tu..nanges ja.

Tepon Dayah pon sambil nanges2. Dayah pon panik jugak. Sori untuk Dayah jugak. Aku dah menyusahkan dia malam 2 sebab terpaksa suh dia jemput mak aku kat KL Sentral bawak balik pi umah sewa kat Vista Angkasa. Aku nak kena balik umah sewa kat Bangi semula. Nak amek Smart Card. Kalau tak camna aku nak konvo karang kalau takde kad 2 nak touch kat screen nanti..huwaa..hmm..menangis lagi. Aku tunggu Dayah sampai dulu baru plan nak gerak balik Bangi. Sekali masa Dayah sampai dia dengan Kak Mai..owh..aku dah susahkan Kak Mai jugak rupa2nya..sori. Susah2 dia kena drive nak pick up mak aku. I really appreciated that. Betol. Taktau camna nak balas.

Jam dah agak pukul9 masa aku balik bangi..mujur KTM cepat pulak time 2..tak sampai pukul10 aku dah sampai stesen Serdang. Terus amek cab balek umah. Pacek teksi 2 nak tunggu penumpang len lagi, tapi aku tak kasi..aku cakap aku nak cepat..wahh..paksa dia terus jalan 2..heh3.darurat. terpaksa la. Bukan taknak bertimbang-rasa dengan orang len. Dah 2 siap pesan  lagi ngan pacek teksi 2 suh tunggu jap, aku just nak amek barang ja, then nak ke Stesen KTM Serdang semula..naseb baik pacek teksi 2 ok ja..tak banyak hal. Alhamdulillah.

Masuk umah.

Sampai depan bilik baru teringat tombol pintu bilik 2 rosak. Once aku dah tutup pintu 2 , pastu aku dah tak boleh nak buka lagi pintu 2 dari luar, kalau aku tak sendal dengan apa2. And guess what? Tadi sebelum aku kuar rumah aku lupa nak sendal pintu 2 dengan kertas - yang macam selalu aku buat. An disebabkan aku nak cepat, so aku biarkan jela pintu 2..bajet2 balik dari majlis konvo nanti pandai2 la aku buka balik pintu 2..huwaa..kenapa macam ni? Terpaksa panjat pintu bilik!

Sangat penat + tensen. Otak aku dah mula tak bole nak terima semua benda yang tengah berlaku pada aku waktu 2..Rasa nak jerit 'somebody help me..pleasee!!'. Takde orang dengar pon. Rupa2nya aku tak jerit pon..just berangan. Hampeh. Nak amek smart card yang kecik 2 pon sikit punya adventure. Memang hilang sabar. Sesapa wrong timing gi tegur aku, memang kena fire laa..konfim.!

Penat panjat pintu bilik. Yess..!jumpa smart card 2. Cepat2 lari kuar  umah and dapatkan pacek teksi 2 - kes takot kena tinggal dek pacek teksi..heh3. Aku teruskan perjalanan balik semula ke KL. ! hari 2 rasa macam orang bodoh. Asyik terpikir2 kenapala aku lalai sangat. Kenapa aku itu? kenapa aku ini? bla..bla..bla.. Sampai umah dah lewat. rasa nak tido ja. Naseb Dayah dan Kak Mai dah bawak mak aku pi makan..owh..anak apa la aku neh..huks3. Sangat kecewa dengan diri sendiri (T,T)

Masa nak tido, nak cas henpon,..sekali charger meletup pulak. naseb baik tak kena aku..thank god tak jadi apa2 yang tak diingini. Apa la naseb aku kan? Whole day everything went wrong ja..1hari jugak asyik menangis ja..apa nak jadi la..arghh..

Baju kurung yang aku pakai masa konvo 2 dah hangus terbakar..sebab dah rabak masa aku eksiden 23 Disember 2009 lepas. Tinggal pic konvo yang tak berapa keping ja. Pic dari orang studio yang UM upah 2 snap semua hampeh. Pic yang aku amek sendiri pon gone jugak sebab hard disk rosak. Jubah konvo aku Mauryn yang tolong ambilkan. Dia jugak la yang tolong antarkan semula. Jubah aku yang kotor 2 mak aku tolong basuhkan. Dayah yang tolong iron jubah konvo. 

Esoknya (Ahad) 1hari selepas konvo - selepas seharian masuk UM nak setelkan urusan ijazah dan skrol bagai,  aku dah kena balik Bangi. Isnin kena keja. Terpaksa tinggalkan mak aku kat KL dnegan Dayah and Wani. Ada kenduri umah Pak Lang aku, Dayah and Wani yang temankan mak aku..huwa..time ni aku rasa aku la yang useless.! Sah pak lang aku pikir aku sombong tahap gaban. Dah takda kenangan konvo lagi. Yang tinggal semua benda yang menyakitkan hati ja..aku konvo sekali ja kot. (len la kak aku, 3x dia konvo). Nak tunggu konvo master lambat lagi aku nak further study. Sedih ja bila terkenang pasal konvokesyen. Hari yang penuh dengan emosi. Full of disappoinment. Miserable betol. 1 kenangan konvo aku ialah SANGAT SEDIH.

Untuk Mama J : Sori tak melawat masa ang suspek ILI 2..bukan tak mau pi melawat..tapi hidup sangat tak terurus waktu 2..dan bizi jugak..dan takda orang nak bawak aku pi melawat ang..ang tau la kan apa masalah utama aku dari dulu sampai sekarang..

p/s : Harap2 takde dah orang len yang lalui pengalaman cam aku neh. Sangat tersiksa jiwa dan badan.

Quote of the Day :

If you find a path with no obstacles, it probably doesn’t go anywhere. - Unknown

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila kekalkan ciri2 ketimuran yakni komen dengan penuh nilai2 kesopanan dan kesusilaan, okek..?