SumBody Me..

Foto saya
Atas Bumi + Bawah Langit, Tengah2 Kerajaan Langit + Bumi, Malaysia
Memandangkan emo + sentimental 2 memang sifat lahiriah aku..So, sini adalah tempat untuk aku luah perasaan + lepas geram + emo x tentu hala + buat hal ikut suka hati aku.. Aku tau aku jiwang..tapi, peduli hapa.?! Sila buat2 xtau bila ada entry ala2 kelas terapi + kaunseling okek? ~ You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one!

Lapor Diri sini

Saksi Kejadian

Khamis, 7 Julai 2011

Beribu Sesalan ~ Hijrah Hati.

WhatSiGadisSaid : "Jika Allah tidak memberi kamu dengan apa yang kamu inginkan,maka ingatlah..Dia sedang mempersiapkan sesuatu yang lebih baik buat kamu".... >> thanks bebeh :)

'Jom layan lagu syahdu sket kali ni...heheh.. Asal aku update blog je mesti dengan entry emo kan..??

by Jaclyn Victor, Ning Baizura, Shila Amzah
Ku susuri malam ini
Yang tidak berbintang sunyi sepi
Juga rembulan dah menghilang
Dalam kelam ku sendiri

Ku mencari hembus bayu
Yang selalu berbisik madah rindu
Kini membisu dalam sayu
Tidak ku temu suaramu

Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu

Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini diiringi
Kisah janji dimungkiri lagi

Sia-sia ku..Mencintaimu
Setia padamu..Percayakanmu
Sebak dadaku..Retak hatiku
Luka jiwaku..Dihiris pilu

Beribu sesalanku

'Ok.. AKU MEMANG EMO'

p/s : Attention untuk hati aku..walaupun tajuk lagu ni beribu sesalan, tapi aku nak ingatkan diri aku supaya jangan menyesal. Jangan berdendam. Sabar. Bertabahlah. Belajar menjadi lebih redha. ~ Hakikatnya mustahil untuk aku dapat jadi sebaik tu..aku bukan watak heroin dalam novel or mana2 drama Melayu yang akan terima dengan ikhlas dan biar je apa yang orang dah buat pada aku..

Marah, sedih, kecewa and maybe jugak ada sikit dendam 2 adalah sifat manusia biasa..macam AKU..tapi, biar apa pun yang terjadi..it worth it 2 change..kan?maybe dah sampai waktu untuk aku buat penghijrahan hati..kasi clorox sikit hati tu biar kembali merah..taknak hitam2 lagi dah..okek?

Memang jodoh yang telah ditentukan untuk kita bukan seorang, tapi kita yang menentukan yang mana satu yang bakal jadi pilihan daripada semua yang telah kita temui..bukan sedikit tanggungjawab yang bakal dipikul setelah pilihan itu ditentukan..sesungguhnya ~ Jodoh itu rahsia ALLAH s.w.t.

Pesan aku : 'Jangan selalu merasa diri kita hebat saat ramai yang memuja kerana kita takkan pernah tau bila semuanya akan mula tinggalkan kita ~ BERSEORANGAN.

Quote of The Day :
>> 'Sedangkan kita manusia, merancang cumalah watak kita. Sesungguhnya sebaik-baik perancangan adalah dari ALLAH S.W.T..'  - 'Kita merancang, kita juga yang tentukan perancangan tersebut. Namun, perancangan ALLAH S.W.T itu lebih besar. Lebih hebat.'

8 ulasan:

  1. ushar entry terbaru sy..WhatSiGadisSaid : tuju khas untuk kamu..keep on moving :)

    BalasPadam
  2. he..yeap..thanks bebeh..dun wori okek? remember wat i ever said 2 u some time ago??

    'everything is going to be ok in the end..if its not ok, then, its not the end yet..'

    i'll be ok..SURE.

    BalasPadam
  3. nice entri !
    :)

    sedih pon ada..
    :(

    KSP datang melawat.
    :))

    BalasPadam
  4. orite babe..
    be happy and smile..
    dun ever forget that i will always be there for you..
    as someone called friend :)

    BalasPadam
  5. gua masuk sini terus gua muhasabah diri gua.. perghh

    BalasPadam
  6. pegang kata-kata yg adik tulis kat sini insya-allah adaik akan jadi kuat tabah dan redha menerima segalanya..

    thanx ya..kata-kata ni utk akak juga..

    BalasPadam
  7. salaam kenal dr gadis butterfly- maanusia bnyak aragam.. tu hakikat manusiaa.. tp, setiap ragaam itu, ada yg membantu n menjatuhkn kita- kita yg perlu pandai menilai, jd, semoga ceria selalu.. :)

    BalasPadam

Sila kekalkan ciri2 ketimuran yakni komen dengan penuh nilai2 kesopanan dan kesusilaan, okek..?