SumBody Me..

Foto saya
Atas Bumi + Bawah Langit, Tengah2 Kerajaan Langit + Bumi, Malaysia
Memandangkan emo + sentimental 2 memang sifat lahiriah aku..So, sini adalah tempat untuk aku luah perasaan + lepas geram + emo x tentu hala + buat hal ikut suka hati aku.. Aku tau aku jiwang..tapi, peduli hapa.?! Sila buat2 xtau bila ada entry ala2 kelas terapi + kaunseling okek? ~ You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one!

Lapor Diri sini

Saksi Kejadian

Rabu, 21 Disember 2011

Tergerak juga hatinya ~ jangan percaya..!

Bangun tido pagi Ahad aritu lepas makan spaghetti goreng Mama J + cekodok tak cukup air yang aku buat sambil tengok Ustaz Don kat TV Al-Hijrah, aku selak2 paper Sinar Harian yang Mr.M beli..dah berbulan rasanya x baca paper ni..gila old skul feeling time tuh..hak3...
Selak punya selak, sampai la kat page berapa belas ntah, kat kolum kecik bahagian bawah sebelah kiri ada cerita pasal pelancaran novel baru Ramlee Awang Murshid - Fiksyen 302..Tagline novel pn dah psiko ~ jangan percaya..!

Jejeng...dah lama dok dengar ja promo untuk novel ni..eksaited plak rasa nak pi beli buku tu lepas ni and baca sendiri..(padahal novel Dalam Mihrab Cinta + Edward Jacob yang aritu pon blom abeh baca lagi..hihihihi). Aku cakap ngan Mr.M. Saja ja nak bagi dia pon rasa over-eksaited + x sabaq macam aku jugak..hahahah. Bukan apa aku 100% sure buku neh mesti best punya lah..macam buku2 RAM yang lain2 tuh..hahahahak..tengok tu, baca paper sambil mengelamun plak.! Apa daa aku ni.


Ok2..aku sambung baca lagi. Fuh..ayat yang selepas cerita pasal pelancaran buku Fiksyen 302 tu lagi gila gempak..tahap bersinar-sinar la mata aku time 2..terus aku tanya Mr.M..

'Pernah baca tak novel Tombiruo..?' Heh3 (sambil senyum2 misteri.)

Mr.M cakap tak pernah. Hok aloh..x pernah baca la pulak.. Tak kira. Aku tetap eksaited. Aku cakap lagi...

'RAM dalam proses memfilemkan novel Tombiruo dia la..' Mama J aku tengok memang dah siap stand by nak bahan2 aku sebab over-eksaited. Aku dah agak dah..x bole kasi chance ni camni...isk

'X pa Mr.M, nanti kita p tengok muvi 2 sama2 no, kalo Mama J xmau p tengok.' Mama J aku tau dah..bukan minat sangat dia dengan bendalah novel2 neh..tak jiwa kononya..ceh..! Nanti memang ada la 2,3 kerat HambaALLAH yang kena paksa tengok muvi tu ngan aku..hak2..

'Ha..ok2..xpa kita p tengok dua la' Mr.M deal ngan idea aku..saja nak bagi Mama J panas..hahaha

Hahaha...orait..ada geng dah. Tak sabar nak tunggu tayangan filem tu nanti...tinggi expectation aku neh kat filem tuh. Harap tak kuciwa la nanti..And another most excited news is, novel Fiksyen 302 tu pun bakal difilemkan jugak..masa aku jenguk mamat melihat buku td..aku rasa dia pn eksaited mcm aku gak. Dia pn siap buat list pelakon untuk watak novel Fiksyen 302 tu..heheh...tahap imaginasi dia tu bole geng sangat la dengan aku. Fuh...hooyeehh..!! Eksaited lagi...tapi  mesti lagi eksaited kalau dia filemkan novel trilogi dia yang femes-amos tu..heheh..(katanya, dia nak sambung lagi la novel tu, kali ni betol2 yang last ~ SUNAN MUSAFIR - "Ya, novel ini merupakan episod terakhir kisah Saifudin a.k.a Laksamana Sunan. Maka bersiap-siaplah untuk merinduinya selepas ini." ~ RAM. (Hesh..ofkos la I will deadly miss him lepas neh..huks..)

p/s : tapi aku x tau lah pulak Incik RAM ni filemkan novel dia under production mana..hopefully dia dapatkan khidmat dari the best production lah..baru la bole bagi efek mendalam sket pada plot2 cerita dalam novel tu..lagi [on novel2 dia 2 komfim banyak nak kena guna CGI (Computer Generated Imagery) kan..baru nampak dahsyat sket..

BTW..aku dah beli buku tu semalam..tapi blom ada masa lagi nak baca walaupun over-eksaited..bole la buat bekal untuk baca time2 boring masa nak travel nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila kekalkan ciri2 ketimuran yakni komen dengan penuh nilai2 kesopanan dan kesusilaan, okek..?