SumBody Me..

Foto saya
Atas Bumi + Bawah Langit, Tengah2 Kerajaan Langit + Bumi, Malaysia
Memandangkan emo + sentimental 2 memang sifat lahiriah aku..So, sini adalah tempat untuk aku luah perasaan + lepas geram + emo x tentu hala + buat hal ikut suka hati aku.. Aku tau aku jiwang..tapi, peduli hapa.?! Sila buat2 xtau bila ada entry ala2 kelas terapi + kaunseling okek? ~ You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one!

Lapor Diri sini

Saksi Kejadian

Khamis, 27 Januari 2011

My FAMILY painted me for who am I today

Ni rumah saya. My 'Home Sweet Home'. Rumah saya tak besar dan cantik macam rumah orang lain..tapi, ni la rumah saya. Saya suka rumah saya.

'Where we love is HOME..home that our feet may leave, but not our hearts' - Oliver Wandell Holmes
Kenapa saya suka rumah saya? Sebab dia best..!(tiru iklan petronas yang budak2 tu..hehehe.). 

Saja ja nak post en3 ni sebab tetiba teringat sangat kat rumah kat kampung..huks2..(T,T) Minggu lepas mak ayah Mama J turun KL..dorang stay kat umah..dengar ja suara ayah Mama J buat aku teringatkan ayah aku. Gaya orang tua2 sama je kan..terus rasa nak balik kampung cepat2.

Lambat plak rasa dok menunggu cuti raya cina tiba..1 hari..2 hari..3 hari..erm, 4 hari lagi..huwaa..lambatnya.!

Dah lama jugak aku tak balik kampung..huks3.. Aku ni dah la ada sejenis perangai pelik sket. Aku rasa ni simptom2 penyakit untuk orang2 yang tinggal kat kawasan bandar kot. Tak pun simptom2 orang yang dok jauh dari kampung halaman. Owh..bukan homesick okek? Aku bukan jenis yang homesick la..hati kental neh..mana layan homesick tu semua. Apa barang..kan? hahahha..merepek.

Simptom penyakit aku neh macam ni..aku kalau dah lama tak balik kampung, sampai satu tahap tu aku nak kena balik kampung jugak2..kalau tercongok lagii kat umah sewa, hmm..alamat la. Macam orang gila hilang anak. Apa orang panggil? Meroyan? yes..tu la dia. Nanti meroyan tah hapa2..sikit2 tensen. Sikit2 nak mengamuk. Sikit2 nak marah orang. Pelik ah. So, best solution ever is; cepat2 la balik kampung..sebelum aku jadi lagi parah!

Yes..cuti Chinesse Nu Year ni nak balik kampung..lalalala...hohoho..balik kampung...hohoho..balik kampung..hati girang..!!! Tapi..erk..!gulp (telan air liur) tiket belom beli lagi maa...haiya..harap2 tiket belom sold out lagi. Kalau nak sold out jugak, sold out la untuk semua lokasi hatta planet Pluto sekalipun..asalkan tiket ke kampung aku still ada..heh3..busuk hati neh..oo..

Ni plak ayah aku..with my cutie niece and nephew - Afrina + Adam. Ensem kan ayah aku? Ok2..dah boleh benti angguk2 kepala. Aku paham..aku paham..hehe.. Tapi apasal la aku talde lesung pipit dalam macam ayah aku (aku suka la lelaki yang ada lesung pipit ni..nampak manis je.he3)..erm?
'If there must be trouble..let it be in my day..then, my child may have peace' - Thomas Paine. Touching dengan quote ni..Aku rasa semua mak ayah pon pikir macam quoteation ni..kan?
Ayah aku ni cukup susah nak minta dia bergambar. Ni pun saja ja aku cakap nak amik pic bebudak neh..hehehe..madah berhelah betol aku..biar la, janji aku dapat jugak snap pic ayah aku..lalala
 
Beberapa orang kawan2 sekolah aku pernah cakap muka ayah aku macam Sultan Yang Di Pertuan Negara Brunei - Sultan Hassan al Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah (kena tulis bebetol neh nama ni, karang tak pasal2 ja kena marah ke hapa ke)
Sultan Yang Di Pertuan Negara Brunei - Sultan Hassan al Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah
Korang cuba compare sikit tengok sama ke tak.. Aku tak perasan pon (compare rupa paras saja ok? Jangan nak banding2 kulit sapa lagi halus..oor sapa yang lagi bergaya. Of course la ayah aku kalah..kami ni rakyat biasa ja, memang tak tertanding la dengan raja2 neh). Compare rumah aku yang kat atas tu dengan istana Sultan Brunei kat bawah ni pun cukup la untuk nampak perbezaan yang ketara.
Agaknya saiz umah aku antara skala nisbah 1 : 10000 pe dengan istana Brunei Darussalam neh..fuhh..tek tercapai akalku la..
 Aku rasa muka ayah aku macam muka Encik Salleh Saad ja (Agaknya dekat part kumis+janggut kot yang sama?hee..) So, aku tak amek port sangat. Tapi beberapa tahun after that, kawan2 kolej merangkap housemate aku plak cakap macam tu..hm..sama la kot kan aku rasa..tapi, kalo tak sama dengan sultan Brunei pon, ayah aku tetap ensem what..heh3
Mak, Wa, Aku (duduk sambil pangku Afrina), yang ngah berdiri pakai baju sedondon 2 Kak Naz (dukung Adam) and abang ipar aku - Abg Mie.

Pic kat atas neh kitorang amek masa raya Aidilfitri 2010 aritu kat umah Tok Ngah aku. Takde lagi pic 1 Family nak taruk kat sini..tak muat kot. Family aku besar. Anak sedara + abang2 ipar pon dah ramai..

Tak sabarnya tunggu nak balik kampong..walaupun aku selalu gaduh dengan adik2 aku kn..heh3. Teringat plak dulu masaaku gaduh dengan adik aku..kes hapa ntah (tak ingat sebab selalu sangat gaduh..kekeke), yang pastinya hal kecik ja pun..aku yang salah kot dalam kes tu..tapi adika ku yang kena marah dengan ayah aku..kesian jugak. tapi, tu la..sapa suh suka degil2 sangat.. heh3.

Rasanya aku banyak mewarisi perangai mak aku la..Pn. Sainah binti Omar. Cerewet..tapi aku suka buat macam tak kisah.hehe.. Tapi, about one thing yang aku sure yang aku and mak aku lansung tak sama ialah aku tak suka manis. Mak aku pun takde la obviously macam suka makan  benda yang manis2 sangat, tapi, air dia (untuk 1 cawan) kalau tak manis macam nak bancuh air untuk 1jug tu memang dia tak boleh minum.

Agaknya sebab mak aku tu pernah ada tekanan darah rendah. Badan dia memang perlukan glukosa untuk tambah energy. Kalau tak, karang mesti pening ke, sakit kepala ke, tak larat ke..hmm.. So, kalau aku yang buatkan air untuk mak aku tu, aku akan cakap 'gula letak sendiri' sebab aku tau air yang aku buat tu memang takkan kena la dengan tekak mak aku. Tawar.

Hmm..tunggu eh. Nanti cek balik. Mak aku dah banyak kali dok tanya2. Asal aku kol nak tanya sumtin' ja, dia tanya balik 'tak jadi balik kg ke?' sebab aku tak suh dia belikan lagi tiket untuk aku  balik sini semula.. He..jadi la balik, cume tiket belom beli lagi.

Family aku biasa2 saja. Kadang2 happy, kadang2 pulak ada tak happy. Macam family orang lain jugak. Tetap ada masalah (maybe lagi banyak masalah dari family orang lain - who knows rite?). Apapun, kalau tanpa mak ayah aku, takde la aku di sini. Kalau takde kakak2 yang selalu tolong aku (dari semua aspek), tak tau lah macam mana aku nak survive sampai tahap aku sekarang neh. Thanks semua. Love them all very2 much.!

Doa untuk kebahagiaan sekeluarga :
Aamiiinn..Semoga dilindungi semuanya. InsyaALLAH.


Quote of the day :
"Other things may change us..but we start and end with family" – Anthony Brant

2 ulasan:

  1. huhuhu,touching aku bace post ko nie..

    BalasPadam
  2. eh..tacing ke?hee..spoken from the heart neh..so, must read from the heart jugak..okeh?hee..thanks anyway. (",)

    BalasPadam

Sila kekalkan ciri2 ketimuran yakni komen dengan penuh nilai2 kesopanan dan kesusilaan, okek..?