SumBody Me..

Foto saya
Atas Bumi + Bawah Langit, Tengah2 Kerajaan Langit + Bumi, Malaysia
Memandangkan emo + sentimental 2 memang sifat lahiriah aku..So, sini adalah tempat untuk aku luah perasaan + lepas geram + emo x tentu hala + buat hal ikut suka hati aku.. Aku tau aku jiwang..tapi, peduli hapa.?! Sila buat2 xtau bila ada entry ala2 kelas terapi + kaunseling okek? ~ You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one!

Lapor Diri sini

Saksi Kejadian

Rabu, 9 Februari 2011

Kisah Perompak Innocent - Bukan Salah Rupa

Pada zaman dahulukala..ada dua orang sahabat yang bernama J dan K.(wahh..ayat nak macam buku cerita..hehe).

Mereka bersahabat baik dan sangat akrab. J bekerja sebagai tukang kira syiling emas raja. K pula bekerja untuk negara (keja gomen la - tapi tahap kuli ja). Disebabkan K hanya memegang status kuli saja, maka c K ni kadang2 buat kerja part time - MEROMPAK dan hampir memegang status darjah kebesaran PEROMPAK PROFESIONAL tak lama lagi..dah tahap otai giler dah neh..Kalau K ni dapat bergabung dengan Kapten Jack Sparrow bole haru-biru + kacau-bilau dunia agaknya.
Lanun + perompak = bole jadi member kamceng. Ngam ho sangat lahh..
Pic : credit 2 Mama J..heh3. Ni namanya Kapten Mama J Sparrow..hak3.!!  (gelak guling2..siyes!)
 J yang bersahabat baik dengan K sememangnya mengetahui akan kerja part time si K ni..tapi tak pulak J cuba nak menasihati K supaya cepat2 tobat nasuha dan tinggalkan kerja terkutuk yang ternyata memberikan hasil yang sangat lumayan tuh..Apa daa J neh..(geleng2 pala).


Tapi 1 isu yang sering dibangkitkan oleh J kepada K adalah ;
J : hang agak2 kalau berlaku kes rompakan kat sini and kita 2 kena tangkap sebab jadi suspek kes..agak2 kalau setakat tengok pada rupa ja, polis akan cakap sapa perompak..aku ka hang?
K : erk? erm..(tengah pikir)
J : polis mesti cakap aku perompak 2, walaupun hakikatnya hang yang merompak.
K : sebab? (saja ja buat2 blur)
J : sebab polis kalau tengok muka hang, dia macam tengok muka orang tak bersalah..mesti dia akan cakap aku la perompak 2..
K : owh..(sambil pandang J) Nak buat macam mana dah rupa hang macam gangster..polis 2 mana la tau dalam hati hang 2 ada rama2 tengah beterbangan dalam taman perot.. Aku ni muka suci..nampaknya macam innocent, tapi jiwa kental neh..hati boleh tahan brutal..hak3 (K ketawa lepas. Gelak penuh riak - oo..kau lupa diri eh?)
J : ces..2 la polis tak tau..ang 2 topeng tebal..! (J sebal + marah kat K)
K : nak buat macam mana..bukan salah rupa..salah polis 2 la..pasaipa dia nak nilai pesalah berdasarkan rupa..hahaha..


[cerita di atas adalah rekaan semata-mata. Hanya untuk hiburan. Tiada kena-mengena dengan yang masih hidup mahupun yang telah mati. Jugak takda kaitan lansung dengan mana2 HambaALLAH yang namanya ada mengandungi huruf J dan K..okek?]

p/s : jangan sesekali menilai orang berdasarkan rupa. The fact is, sebenarnya, mata selalu salah menilai dan selalu ja mentafsirkan apa yang dilihat melalui pandangan mata itu dengan kesimpulan yang tak relevan dengan hakikat sebenar.

Owh..ang kutuk aku no dlam en3 ang, Mama J?

Quote of The Day :
We are all full of weakness and errors; let us mutually pardon each other our follies
- Voltaire

4 ulasan:

Sila kekalkan ciri2 ketimuran yakni komen dengan penuh nilai2 kesopanan dan kesusilaan, okek..?